MUF älskar jobb!

Vi älskar jobb för att vi vet att Sverige mår bäst när Sverige Jobbar!

Läs mer på MUF:s hemsida.

2 svar to “MUF älskar jobb!”

  1. Mikael Drakenberg Says:

    Hej!

    Visst, arbetslinjen är viktigare och bättre än oppositionens bidragslinje.

    Men, frågan är lite mer komplex och komplicerad än så.

    Jag menar på fullt allvar att man måste se på det ur ett större perspektiv där man utgår ifrån de bortsorterades perspektiv, dvs där man ser de som söker jobb men som hela tiden blir bortsorterade/utsorterade överallt från arbetsmarknaden i hela Sverige.

    Jag vet att dessa finns, för jag är själv en av dem.

    Jag har en bra högreutbildning av högkvalitet att stå på, och har praktikerfarenhet från statlig myndighet, och jag har dessutom en
    kortare tids arbetslivserfarenhet från en stor statlig myndighet, men
    var då inhyrd via bemanningsbranschen. Denna erfarenhet är uppenbart inget värd när jag söker jobb.

    I dagsläget har jag kommit upp i 5000 sökta jobb inom både offentlig och privat sektor och jag har sökt jobb över hela landet. Dessutom har jag också sökte jobb i andra EU-länder, men sorteras bort konstant överallt hos alla arbetsgivare i hela Sverige.

    Jag började själv söka jobb långt innan jag var färdig med min utbildning och redan när jag sökte extrajobb och deltidsjobb så sorterades jag bort systematiskt varenda gång och stängdes ute
    totalt från hela arbetsmarknaden och samhället som helhet.

    Så, jag har tröttnat på att hela tiden bli bortsorterad varenda gång jag söker jobb och att det händer överallt på hela arbetsmarknaden i hela Sverige. Så nu har jag ilsknat till och tröttnat på Sverige och EU som bara stänger alla dörrar för mig och fryser ute mig från hela arbetsmarknaden.

    Så nu kommer jag att ”smälla igen dörren” till Sverige med dunder och brak och bara söka jobb utanför EU där man inte behandlar mig som skit. För jag har tröttnat på den systematiska och cyniska utestängning och exkludering som jag utsätts för överallt där jag söker jobb på hela arbetsmarknaden i hela Sverige.

    Så nu kommer jag att fokusera på andra länder utanför EU där man har Entry Level Jobs, därför att det är ohållbart för mig att bara forsätta söka jobb i Sverige och fortsätta bli bortsorterad och exkluderad därför att jag har varken A-Kassa (ej kommit upp i kvalifikationstiden) och jag har heller ej något försörjningsstöd/socialbidrag, så jag lever i dagsläget långt under existensminimum.

    Som jag ser det så lutar allt åt att det är lika bra att utvandra/emigrera för i Sverige får jag aldrig chansen oavsätt hur hårt jag anstränger mig, och jag skall inte behöva ta skit från allt och alla i hela Sverige. Den vuxenmobbning och exkludering jag utsätts för från alla håll på hela arbetsmarknaden och hela det svenska samhället är omänskligt och ovärdigt en civiliserad rättsstat.

    Jag vet att många andra med min utbildningsbakgrund är i samma situation och alltfler börjar precis som jag tröttna på Sverige då vi hela tiden blir bortsorterade och exkluderade varje gång vi söker jobb, och därmed tvingas stanna kvar långt under existensminimum. Det är så cyniskt och elakt det bara kan bli i det här samhället.

    Mvh

    Mikael

  2. Linda Says:

    Tycker du på allvar att denna videon är bra? Tror du inte på att alla människor har en vilja att bidra till ett bra samhälle och mår bra av att göra det de är bra på? Ett välfärdssamhälle handlar om att människor ska få chans att komma igen och våga ta nya steg.

Kommentera

