Tack Lund MUF!

Det blev en väldigt lyckad kväll med Lund MUF. Först satt jag med som adjungerad på styrelsemöte med föreningen och flera kampanjveckor men även andra utåtriktade aktiviteter planerades in. Det var också bra diskussion om en fortsatt framgångsrik verksamhet. Min bedömning är att moderaterna i Lund har det starkaste av stöd genom ett aktivt Lund MUF som är rejält taggade inför valet. Särskilt imponerad blev jag av Louise Meijer, ordförande Lund MUF som visar på stort engagemang och inkluderar alla i sitt arbete.

Mitt anförande om miljöpartiet gick bra. Det kom att handla om den rapport som jag skrivit. Jag måste erkänna att känslorna är väldigt starka för moderaterna i just klimat- och jobbfrågorna där miljöpartiet försöker utmana oss. Vi har en så överlägsen politik för fler jobb i Sverige och för att skapa resurser som klarar miljö- och klimatutmaningarna. Ta bara kärnkraften. Det är nästan halva Sveriges elproduktion och medan Alliansen är enig om att ersätta befintliga reaktorer saknar miljöpartiet alternativ. Det existerar ingenting. Istället blir det dansk kolkraft, gammal Sovjetisk kärnkraft eller Putins gas.

Om vi långsiktigt ska klara energiförsörjningen för Sverige måste Alliansen vinna valet.

Läs gärna MUF:s rapport om miljöpartiet som undertecknad skrivit.

Louise Meijer, ordförande leder mötet.

Styrelseledamöterna Shkurte Xhemajli och Dag Håkansson.

Talarkvällen. Bilden tillhör: Dag Håkansson.

Kommentera

