Bilder från Ban Ki-Moons besök

Tidigare i dag gästade avslutade FN:s generalsekreterare Ban Ki-Moon sitt Sverigebesök genom att tala inför ett trettiotal frivillighetsorganisationer s.k. NGO:s där undertecknad från MUF och Jytte Guteland från SSU närvarade som enda partipolitiska representanter. Här är några av mina egna högst amatörmässiga men ändock bilder från hans anförande inför vår grupp. Fler professionella bilder väntas.

DSC01500FN:s generalsekreterare höll ett eget anförande på cirka 20 minuter.

DSC01502Hans anförande handlade huvudsakligen om arbetet för mänskliga rättigheter och klimatutmaningarna.

DSC01504Efter anförandet så svarade han på frågor från publiken.

DSC01511Efteråt så var det mingel och mer fotografering.

DSC01513Jag lyckades hälsa på honom, presentera mig själv som: ”Vice president for Moderate Youth, the youth organisation for the same party as prime minister Reinfeldt is representing” med ett glatt leende tillbaka. Däremot hann jag inte ställa någon fråga eftersom en viss Jens Orback bröt in.

DSC01517Något suddig bild men ska föreställa Ban Ki-Moon som fotograferas med Carolina Kluft som är FN-ambassadör och framför allt VM- och OS-medaljör flera gånger om. Jag hälsade på Kluft under minglet och var väl bekant med Moderata Ungdomsförbundet.

Ett svar to “Bilder från Ban Ki-Moons besök”

  1. Vem är rädd för FN-bossen? « Frihet är inte gratis. Says:

    […] Vem är rädd för FN-bossen? Av André Assarsson I höstas hade jag förmånen att skaka hand med och träffa men också lyssna till FN:s generalsekreterare Ban Ki Moon som gästade Sverige som ordförandeland i EU. Till ett särskilt möte var ett 30-tal s.k. NGO:s ibjudna däribland Moderata Ungdomsförbundet och jag vikarierade för Niklas som var i USA på resa. Från partipolitiken var bara SSU och MUF inbjudna men det fanns även på det mötet en rad f.d. politiker som nu sysslade med olika former av demokrati- och fredsprojekt. Mina tankar och bilder från det mötet finns här och här. […]

Kommentera

