”Bevara oss pajkastningen”

I går publicerades min insändare i Helsingborgs Dagblad angående helgens festival i Helsingborg. På plats fanns vänstern med negativ kampanj och eftersom mina samtal med tidigare vänsterföreträdare om detta alltid varit verkningslösa skrev jag en insändare. Vem vet? Kanske lär sig en och annan vänsterpartist något på vägen. Troligen inte.

Bevara oss pajkastningen

Helsingborgsfestivalen är verkligen en av sommarens höjdpunkter. Vi moderater var för första gången på länge på plats med eget tält och bjöd på ansiktsmålningar, tävlingar och delade ut material om vårt arbete.  Med flera av kommunfullmäktiges partier som deltog var min förhoppning att det också kunde bli en politisk fest med olika budskap men ändå med en vänlig ton eftersom vi alla är stolta över vår stad. När jag emellertid hälsade på i vänsterpartiets grusades mina förhoppningar. Det enda material som jag fick i handen handlade uteslutande om alliansens politik och hur fel allting skulle vara med oss. Det fanns inga egna budskap om vad de själva vill göra, bara negativ kampanj om motståndarna. Min förhoppning är att vi till nästa års Helsingborgsfestival slipper den tråkiga pajkastningen och istället får en demokratifest med egna budskap om hur vi alla vill bidra till att Helsingborg blir en mer attraktiv och bättre stad.

André Assarsson (M)

Kampanjansvarig för Helsingborgsmoderaterna

3 svar to “”Bevara oss pajkastningen””

  1. Fredrik Says:

    Bra jobbat André!

    Till skillnad från kommunisterna så bidrar du till en massa positiv publicitet för partiet :)

  2. Hejj Says:

    Jag var själv i vänsterpartiets tält, de har massor med sin egen politik b.la. ett flygblad om satsningar i offentligsektor. Antagligen gav de dig endast flygblad emot M för de vet vem du är?

    Sen är det ju bra för demokratin att man kritiserar andra partier, vad är de annars för demokrati? Du har en konstig demokratisyn!

  3. André Assarsson Says:

    Hejj,

    Det glädjer mig att du fick flygblad om satsningar i offentlig sektor och annan egen politik för hur V vill förändra Sverige. Jag är den första att välkomna sådant kampanjmaterial eftersom det vitaliserar debatten.

    Givetvis bör andra partier kritiseras och det ligger i oppositionens uppgift att göra detta men gränsen mellan oppositionspolitik och ren pajkastning går vid att det helt saknas egna förslag samtidigt som kritiken minst sagt är på gränsen till osaklig vid kritiken mot andra. Så var fallet för min del vid tältet. Kanske visste företrädarna vem jag var. Kanske inte.

    Det viktiga är att vi får en bättre debatt än vad jag upplevde under festivalen. I mina ögon förtjänar helsingborgarna detta.

Kommentera

