Det kunde varit LO

Det kunde lika gärna varit fackförbund som besöker arbetsplatser men det är bara Aftonbladet som gör reklam för en bilaga. Vi minns med förskräckelse maffiametoderna mot byggarbetarna i Vaxholm häromåret eller för den delen salladsbaren i Göteborg och här i Skåne var det både en sminkbutik och en videoaffär som utsattes för Soprano-liknande metoder.

Småföretagare trakasseras trots att både arbetstagare och arbetsgivare är överens om sina avtal. Anställda som både får bättre löner och schysstare arbetsvillkor hindras av facken att komma överens eftersom kollektivavtalen ska påtvingas alla. Sådana maffiametoder hoppas jag vi inte får se mer av på svensk arbetsmarknad.

2 svar to “Det kunde varit LO”

  1. André Assarssons två ansikten « Röda Berget Says:

    […] Småföretagare trakasseras trots att både arbetstagare och arbetsgivare är överens om sina avtal. Anställda som både får bättre löner och schysstare arbetsvillkor hindras av facken att komma överens eftersom kollektivavtalen ska påtvingas alla. Sådana maffiametoder hoppas jag vi inte får se mer av på svensk arbetsmarknad. Assarsson […]

  2. Hur självkritiskt är facket? « André Assarsson Says:

    […] Assarssons två ansikten” inte tycks vara helt bekväm med att jag som vice MUF-ordförande motsatte mig oproportionerliga stridsåtgärder av facket. Som MUF:are kallade jag dessa för “maffialiknande metoder” medan jag idag […]

Kommentera

