Finansministerbloggen

Finansminister Anders Borg har som bekant börjat blogga. Även om det inte verkar som att det blir en kontinuerlig superhajpad blogg med coola bilder från finansdepartmentet eller exklusivt skvaller från möten med riksbanksfolk så tror jag absolut att bloggen fyller en viktig funktion; att finansministern kan berätta sin berättelse om arbetet. Jag är den första som värnar en fri media och journalisters viktiga arbetet som den tredje makten att granska och berätta. Samtidigt tror jag demokratin stärks av att politiker utifrån ett eget perspektiv i ett eget forum utan behov av sensations- eller nyhetsvärde kan delge oss andra sin syn på saker. Vi håller tummarna för finansministerbloggen!

Läs Anders Blogg här.

Ett svar to “Finansministerbloggen”

  1. Marcus Friberg Says:

    Jag instämmer i hyllningskören, men – likt Bildt – framhåller jag att 1) flera och 2) korta inlägg är att föredra framför få och långa.

    Bodströms blogg – följer du den? Gör det!

Kommentera

