Vad vill man uppnå?

Jag vet inte varför men av någon märklig anledning så börjar vänsterkrafter i allt större utsträckning börja följa mig antingen på Twitter, Facebook eller Bloggy. Inget fel på det. Precis tvärtom har jag flera SSU:are och några vänsteraktiva som jag har kontakt med som vänner på Facebook eftersom det är viktigt att unga människor som är politiskt engagerad kan diskutera och dela med sig av intryck i det politiska arbetet. På många sätt har jag mer gemensamt med en superaktiv SSU:are än en passiv golfspelare. Det handlar om att vi delar samma vardag och arbetar i demokratins tjänst för det vi tror på. Det är bara ett problem med den senaste tidens följeslagare och ”vänner” på nätet. De finns inte på riktigt.

Personer som inte existerar någon annanstans vars konton ekar tomma av inlägg är aktiva. Ingen hör av sig till dem på flera veckor men ändå skickas det till förslag om att bli vänner och följa mikrobloggar i stor utsträckning. Fejkade profiler och hittepå-konton blir allt vanligare. Kanske vill dessa krafter få en insyn i andra partier. Men det är inte utan att man undrar: vad är det egentligen man vill uppnå?

Kommentera

