Glad påsk!

Några reflektioner mitt under påskfirandet med allt vad ledigheten och tid till eftertanke innebär:

  • Debatten mellan Johan Norberg, liberal debattör och Lars Pålsson Syll, ekonomiproffessor har inneburit en del popcornätande för min del med intresse för ordväxlingarna. I mina ögon gör Syll bort sig. Ordentligt. Tyvärr är jag inte förvånad med tanke på att Malmö högskola redan gjort sig nationellt kända som Marx-kramare i finanskrisens tecken.
  • Förtroenderaset för Mona Sahlin, som för övrigt majtalar i Skåne, är inte särskilt förvånande med tanke på att 1) nästan samtliga sittande regeringar runtom i Europa stärkts i krisens tecken 2) bristen på tydlig egen oppositionspolitik är påtaglig 3) kramandet av Lars Ohly och kommunisterna skrämmer många sossar 4) AMF-skandalen är så illa hanterad att alla PR-konsulter med krisarbete kommer använda den som skräckexempel 5) sossarna själva inte är överens med djupa sprickor framförallt mellan Skåne och Norrland med övriga Sverige vilket skapar kaos. Min slutsats trots detta är; val avgörs på valdagen och vi moderater tillsammans med alliansen måste också vinna på egna meriter.
  • Valet till Europaparlamentet närmar sig med stormsteg och personvalskampanjerna från Sveriges mest framgångsrika peronvalsparti; nya moderaterna är glödhetare än kanske någonsin tidigare. Kampanjer, war-rooms, digitala medier, sociala medier, filmer och berättelser sprids som löpeldar runtom i Sverige för att kryssa din moderata kandidat till parlamentet. Själv är jag delaktig i kampanjen för och kryssar Gunnar Hökmark, 1:a på moderaternas valsedel.
  • Debatten kring Annika Östberg är lika märklig som förvånande. Vi konstatera att hon är en dömd mördare som förtjänar att behandlas därefter d v s på ett värdigt men också rättvist sätt i en fungerande rättsstat. Det finns sannolikt ingen som glorifierar mördare och vad gäller kändisskapet så är det väl inte märkligt att media uppmärksammar något så ovanligt som en svensk kvinna dömd för mord i utlandet? Det finns inte många.

I övrigt vill jag önska alla läsare en riktigt glad påsk! Min ambition är att återuppta bloggandet från och med måndag då jag befinner mig i Bryssel och Europaparlamentet i frihetens tjänst.

Ett svar to “Glad påsk!”

  1. Peter Ingestad Says:

    Hur få en förändring?

    Den manliga stödpatrullen har förnedrats tillräckligt. Ständigt omge bimbon med sitt skyddande staket och hela tiden noggrant inpränta i henne exakt vad hon skall säga. Bara pys nu, ta timeout. Det där får du klara ut själv, lilla vän. Det är du som är partiledare.

    För övrigt anser jag:

    SVERIGE UT UR EU!

Kommentera

