Helgen i Stockholm och Linköping

dsc008822Nya flygbussarna? Helt ny buss var det i alla fall. Till det sämre.

dsc00883Det blev propellerplan till Stockholm i fredags. Tydligen ett av världens miljövänligaste.

dsc00884Efter lyckade möten i Stockholm under fredagen bjöd lördagen först på förbundsstyrelsemöte i centrala Linköping.

dsc00886Niklas Wykman, förbundsordförande leder mötet.

dsc00887Förbundsstyrelsekollegor och MUF-tjänstemän på plats.

dsc00890Jag talade inför ett 50-tal personer på MUF Linköpings utbildning om Europavalet och MUF:s politiska arbete inför den kommande valrörelsen. Det blev bra med kloka frågor. Jag är imponerad av att så många i en MUF-förening ägnade en hel helg med strålande solsken åt att ubilda sig och diskutera politik!

dsc00891Carl Magnus Bruhner, vice distriktsordförande talar från kursledningens sida.

dsc00892En av kursdeltagarna  Malin Hellman ritade av mig under mitt anförande och det blev väldigt likt! Imponerande kunskaper med tanke på att jag själv är helt värdelös på att rita. Jag lovade Malin att den skulle hamna på bloggen när hon efter mitt anförande visade sitt konstverk. Förhoppningsvis lyckades hon lyssna in mitt budskap också under tiden.

dsc00894Det blev promenad mellan utbildningen och FS-mötet i centrala Linköping. Därmed också en obligatorisk turistbild på något som ser gammalt och passande ut. Det fick bli S:t Lars-kyrkan (tror jag det är) som står mitt i stan.

dsc00895En suddig bild som togs i farten. Den föreställer delar av förbundsstyrelsen som intog Hemmakvällbutiken och köpte lösgodis. Lite på temat att ha mer gemensamt med andra unga människor än med politiker och politiska system.

dsc00897Utbildningens middag avhölls på Quality Hotel i Linköping. Jag tror jag satte något form av sångrekord som toastmaster med många skratt och glädje kring opinionssifforna. Det blev en lyckad 35,5 procentssittning med fantastiskt bra tal, det märks att WASS-utbildningen kommer härifrån!

Ett svar to “Helgen i Stockholm och Linköping”

  1. Carl Magnus Bruhner Says:

    Jag måste hålla med om att detta var en av dina bästa insatser som toastmaster! Fantastisk middag blev det, men även kurspasset var briljant!

    Alltid levererar du André! Ständig inbjudan till Linköping och Östergötland! ;)

Kommentera

