Till Kristianstad

I kväll gästar jag min tidigare fadderförening i MUF Skåne när jag var vice distriktsordförande i distriktet genom Kristianstad MUF som leds av en fantastiskt styrelse med Erica Buneck som föreningsordförande tillsammans med Emma Roos, vice ordförande. Jag är väldigt imponerad av kvaliteten, engagemanget och helhetssynen i Kristianstad MUF som lyckas bibehålla kontinuitet på ett lyckosamt sätt.

Som talare i kväll berör jag finanskrisen och ekonomi som ämne i stort. Vi kommer diskutera grundläggande nationalekonomi och vilken roll politiska idéer spelar i en ekonomi. Det brukar bli konstruktivt och intressant med många kloka frågor och sypunkter i samband med ekonomisk debatt i Moderata Ungdomsförbundet. En rapport från Kristianstad är att vänta.

Kommentera

