Tåget till Linköping

Det blev tidig uppgång kring 06-tiden i morse för att hinna med tåget till Linköping. Där blir det som bekant gästande av MUF Östergötlands distriktsstämma som bl.a. stämmoordförande men framförallt representant från MUF:s förbundsstyrelse som behövs på plats i verksamheten. Det är viktigt. Bland annat för att lyssna in politiken i Moderata Ungdomsförbundet och vilken riktning vi är på väg någonstans i distrikten så att medlemmar, föreningar, distrikt och förbund förstår och lyssnar på varandra. Bra politik och viljeinriktningar börjar i någon mening alltid nära verksamheten i samtal med andra unga människor.

Riktigt kul blev det att bl.a. träffa Christer Sörliden, ordförande folkpartiet i Helsingborg på tåget eftersom folkpartiet tydligen avhåller sitt riksmöte i helgen i just Linköping. Politikens värld är liten. Därför har någon form av ”folkparti-vagn” bildats längre fram i tåget med flera representanter från folkpartiet i Skåne. Jag funderade på att dra något skämt om att jag får passa min Internetuppkoppling på tåget och byta lösenord på min interna moderat-mejl när tåget fylls av folkpartister men jag valde att låta bli. I grunden gillar jag nämligen många folkpartister och LUF:are som kommit att bli goda vänner.

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

