Fettisdagens axplock

  • Eftersom det är fettisdagen i dag valde statistiska institutionen vid Lunds universitet att låta tentamen genomlysas av semlor, bakelser och statistiska sannolikhetsberäkningar på nämnt tema. Vem sade att framtida byråkrater inte kan ha humor?
  • Förlovningen som alla talar om i dag på bussen, på tåget, på gatan eller i skolan som går som ett surr över hela Sverige är onekligen historisk på många sätt. Till och med Hovets hemsida kraschade av överbelastning. Själv hoppas jag att slippa be regeringen och statsministern om lov den dagen jag skulle gifta mig. Det räcker gott med att jag får be staten om lov och visa legitimation för ett köpa en flarra vin till maten en helgkväll.
  • Jag noterar att Sverigedemokraterna blir utan vare sig pr- eller reklambyrå inför valet till Europaparlamentet den 7 juni. Tydligen ska allt göras i egen regi. Det är må hända inte särskilt förvånande med tanke på budgeten för ett småparti utanför riksdagen men av erfarenhet vet jag att partiet är väldigt engagerat på nätet med diverse gerillakampanjer. Tipset är att argumentera och diskutera politiska sakfrågor med dem i mer än 2 minuter så är debatten vunnen – med eller utan byrå!
  • Fettisdagen innebär ätande av semlor för befolkningen i allmänhet och politiker i synnerhet. Åtminstone om man ska tro Aftonbladets egen undersökning som konstaterar partitopparna äter mer än väljarna. Tydligen lär någon amerikan ha kallat bakelsen för ”Creamburger” och vad president Obama tycker om saken förtäljs inte.
Annonser

Ett svar to “Fettisdagens axplock”

  1. Anders Says:

    ”Gerillakampanjer”? Att upplysa om sanningen = ”gerillakampanj”?

    ”Tipset är att argumentera och diskutera politiska sakfrågor med dem i mer än 2 minuter så är debatten vunnen – med eller utan byrå!”

    Det tror jag knappast. Hur ska du försvara att du vill göra det svenska folket till en minoritet i sitt eget land, André Assarsson? Det är märkligt att politiskt korrekta hycklare aldrig vill ta någon debatt, om det nu är så ”lätt” att vinna.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: