Bilderna från Umeå

dsc00606Frukost #1 kl. 06.40 i går. Det är SAS utrikeslinjer som går dåligt, inte frukosten.

dsc00608Aftonbladets ledare om Borg och Odell imponerade inte. Jag läser bara Aftonbladet när jag får tidningen gratis och gårdagens ledare gav inte anledning av ompröva det.

dsc00609Mellanlandning i ett grått Stockholm.

dsc00611Frukost #2 kl. 08.10 påminde väldigt mycket om den första.

dsc00612Fortsatt resande med Umeå som destination.

dsc00613Snö. Kyla. Norrland. Från +3 grader till -9 grader. Fantastiskt!

dsc00614Jag lärde mig något helt nytt – kupevärmare. Kände mig väldigt obildad.

dsc00615Umeå stadshus pryds av många skyltar. Den här visar att huset är 109 år gammalt.

dsc00616Maktens korridorer i Umeå.

dsc00617Favorit i repris. Jag har bloggat om detta vid samtliga av mina besök i Umeå. Så även den här gången. Kommunen med socialdemokratisk ledning har alltså valt att use en annan socialdemokratisk partikamrat, Anita Gradin till hedersmedborgare i staden jämte legender som Gunnar Nordahl som blev hela svenska folkets fotbollsspelare. Det är så förbannat unket. Ofräscht. Ohederligt. Jag ogillar när politiker ska hylla varandra på ett sådant sätt. Fine om det är en statsman eller stor ledare men gör en SIFO på ”Anita Gradin” i Umeå och resultatet kommer tala för sig själva.

dsc00620Ronald Reagan är så klart på plats i Umeå stadshus. Det kompenserar föregående bild. Med råge.

dsc00619Ytterligare en klassisk valaffisch. Jag siktar på en utställning på bloggen.

dsc00621En klassisk MUF-affisch med Carl Bildt som dragplåster.

dsc00622Frihetslitteratur på Nicklas Sandströms kontor. Enligt ryktet ska Hayeks böcker finnas på statsministerns bostad på Harpsund också. Oklart om det stämmer.

dsc00624Bilresa mellan olika ställen i Umeå. Snön är påtaglig.

1Debatten mot vänsterpartiet. Foto: Nicklas Sandström.

21Föreläsningen vid universitetet om liberalism. Foto: Nicklas Sandström.

3Också från föreläsningen inför statsvetarna. Foto: Nicklas Sandström.

dsc00625Slutligen flygplatsen i Umeå. Strax före min avgång skulle ett 50-tal till Las Palmas, Spanien och ockuperade hela den lilla terminalen med öldrickande, semesterkläder och kameror i högsta hugg. Själv skulle jag också till kontinenten – Skåne.

dsc00626Amerikansk husmanskost på Arlanda. Det nya är att beställa en s.k. skakpåse till maten.

Etiketter: , ,

Kommentera

