Till Umeå

I morgon bitti reser jag till Umeå över dagen för att bl.a. delta vid en debatt på en gymnasieskola och senare på eftermiddagen tala vid Umeå universitet inför ett 50-tal statsvetare om liberalismen som ideologi. Det blir fjärde gången i ordningen som jag gästar Umeå som gästföreläsare och jag är så klart hedrad inför att vara välkommen tillbaka vid ett av landets största lärosäten. Jag har själv, trots att jag är ekonom, läst statsvetenskaplig grundkurs vid Lunds universitet och uppskattar ämnet. Det ska bli särskilt kul att prata ideologi och idéer.

Särskilt glädjande är också att Moderata studenter blir starkare och starkare i Umeå med många duktiga engagerade för frihetens idéer och vårt arbete för ett fortsatt alliansstyrt Sverige. Efter min gästföreläsning utlovas en särskild föreläsning med fördjupade kunskaper om liberalismen genom historien. Det blir mycket talande i morgon, helt enkelt. Gott så. Nu ska jag bara orka upp 04.50 i morgon bitti…

Etiketter: , ,

Kommentera

