Vald till 1:e vice förbundsordförande

img_6406Frihetsvänner,

Tack för förtroendet som ny 1:e vice förbundsordförande för Moderata Ungdomsförbundet! Ert stöd med tydliga distriktsnominering, en enhällig valberedning och en enhällig förbundsstämma ger mig ett tydlig mandat att driva de politiska och organisatoriska frågor som jag lovat att driva.

Det är min ambition att vara den tydligaste av krafter för att lösa de samhällsproblem som unga människor möter i sin vardag. Antingen som elever, studenter, arbetande eller i utanförskap. Den enskilt viktigaste frågan är att bekämpa ungdomsarbetslösheten!

Min ambition är också att hålla frihetens fana högt i samtal med våra ledande företrädare för Moderaterna. Som adjungerad ledamot i partistyrelsen för det regeringsbärande partiet kan jag tillföra mina erfarenheter och perspektiv från ungdomars tillvaro och behov av stöd från politiken. Tack alla!

Etiketter: , ,

Kommentera

