En lyckad insändarkväll!

För någon månad sedan gästade jag Kristianstad MUF och höll ett anförande om insändarskrivande och efteråt skrevs flertalet insändare på olika ämnen. Det var en lyckad kväll med ett 15-tal frihetsvänner på plats i en lokal MUF-förening som valde att satsa på att synas medialt. Och det lyckades! För någon vecka sedan publicerades nämligen en av de författade insändarna under kvällen med rubriken: ”Platt skatt är rävttvist!” och hittils har insändare kommenterats 23 gånger på Kristianstadsbladets hemsida.

Det är riktigt bra jobbat av Fredrik i Kristianstad MUF som lyssnade till mitt anförande och lyckades på egen hand formulera en slagkraftig insändare som fick rejält med medial uppmärksamhet! Att skriva insändare är inget svårt och kräver inte alls mycket tid men det gör stor skillnad.

Efter familjesidorna är insändardelen den mest lästa i tidningen, en motsvarande annons för ett företags produkter jämfört med våra idéer skulle kosta tiotusentals kronor. Samtidigt som du når tusentals med människor som skulle tagit veckor att kunna nå fram till genom en vanlig skolkampanj.

Kul att vårt arbete gav resultat efter en lyckad kväll i Kristianstad!

Etiketter:

3 svar to “En lyckad insändarkväll!”

  1. Fredrik Says:

    Jag satt och slösurfade på facebook och kollade på mina egna ”Posted items”, gick in på KB’s hemsida och då såg jag att du bloggat om den tidningssidan. Roligt! Och det var tack vare dig som jag lyckades skriva ihop en så medialt uppmärksammad insändare! :)

  2. André Assarsson Says:

    Fredrik,

    Vad kul! Förhoppningsvis blir det fler insändartillfällen framöver.

  3. Fredrik Says:

    Det hoppas jag verkligen. Framförallt som jag kandiderar till aktivitetsansvarig i Kristianstad MUF ;)

Kommentera

