Valvaka hos Helsingborg MUF

hbgvakaKlockan har passerat midnatt och jag befinner mig på amerikansk presidentvalsvalvaka hos hemföreningen Helsingborg MUF.

Tidningen City var här och tog några bilder, ytterligare media har också visat intresse för arrangemanget.

Vi är ett 20-tal unga moderater på plats med både Obama- och McCainanhängare som väntar spänt på första riktiga siffrorna från östkusten.

Det tuggas Jellybeans, dricks amerikansk läsk och diskuteras politik. Ovanvåningen visar Kanal 5:s valvaka med Filip & Fredrik medan nedanvåningen sänder FOXNews.

Själv siktar jag på att försöka hänga med hela morgonen.

2 svar to “Valvaka hos Helsingborg MUF”

  1. Marcus Friberg Says:

    Hänger du med än?

    Nu lämnar i alla fall jag in.

    God b… natt!

  2. André Assarsson Says:

    Marcus,

    Jag hängde med till 06.30, vilket innebar över åtta timmars (!) botaniserande i statistik, analyser och kommentarer. Föreläsningen i koncernredovisning under morgonen var väl allt annat än vettig.

    Sådana är vi. Politiknördarna :-)

Kommentera

