I Örebro på besök i framtiden

Sitter på ett hotellrum i Örebro efter mitt första anförande på Moderat Skolungdoms höstkonferens inför framtidens frihetsmänniskor. Tanken är att jag ska hålla två anföranden till och säga några väl valda ord under middagen i kväll. Det är särskilt kul att träffa MSU:are eftersom det är framtidens MUF på samma sätt som dagens MUF utgör framtidens moderaterna. Jag måste säga att moderaternas framtid ser fantastiskt ljus ut med många otroligt imponerande engagerade människor med olika erfarenheter fast samma brinnande ambitioner att förändra världen.

Gårdagskvällen blev en riktig nattmangling från 18.00 till 00.30 med förbundsstyrelsen som sammanträdde och diskuterade politiska propositioner inför förbundsstämman i Göteborg i november. Själv bidrog jag med två propositioner utifrån styrelsens samlade politiska uppfattning och kommer främst att finnas tillgänglig vid frågor om utrikespolitik och miljöfrågor på förbundsstämman. Gårdagsnatten avslutades emellertid med att  först besöka McDonald’s i centrala Stockholm för att sedan följa John McCains tal i Colorado live på nätet, det var värt vartenda minut av förlorad sömn!

Bilder, skvaller och information från helgen kommer på bloggen under måndagen. Till dess ska jag fortsätta att i egenskap av förbundsstyrelsens utsedda fadder för MSU:s Rikskommité hjälpa till på bästa sätt mitt bland framtidens MUF och moderaterna. Jag tror jag såg en framtida statsministerkandidat i korridoren på väg till hissen.

Kommentera

