Till Stockholm. Igen.

I morgon bär det av till Stockholm över helgen för att träffa Moderata Ungdomsförbundets distriktsordförande som samlas för att delge varandra och förbundsstyrelsen en samlad blick över frihetsverksamheten. Min första ledningsforumskonferens var 2004 som vice distriktsordförande för MUF Skåne.  Jag minns hur mycket jag uppskattade att träffa andra ledare från distrikt som brottade med liknande problem och möjligheter som man själv gjorde, det var lika uppskattat då som nu!

På lördagen presenterar jag Projekt MUF:s samtliga sex arbetsgruppers slutrapporter inom ramen för den politikutveckling som Moderata Ungdomsförbundet just nu genomgår. Det är många hundra sidor ny, bredare och fräschare politik både inom traditionella som helt nya områden. Det ska bli riktigt spännande att få presentera resultatet av över ett års arbete tillsammans med ett 50-tal människor som gjort ett imponerande arbete!

I veckan blev det också klart att jag ska besöka Statsvetenskapliga institutionen vid Umeå universitet för att tala om den klassiska liberalismen, även kallat nyliberalismen, som gästföreläsare på kursen politisk teori. Det är tredje tillfället som jag gästar Umeå universitet och det är lika kul varje gång att träffa nyfikna studenter som är politiskt intresserade. Förhoppningsvis blir det lika bra diskussion efter mitt anförande som i våras när jag fick stanna kvar en halvtimme för att prata med alla!

Bilder, kommentarer och skvaller från helgen följer givetvis på bloggen. Ska bara hinna med det också.

Kommentera

