Efter fem veckor som politisk redaktör

Mina fem veckor som ledarskribent och politisk redaktör på Västerviks-Tidningen var utvecklande, lärorika och framförallt fantastiska roliga. Jag vill rikta ett särskilt tack till alla på redaktionen, alla läsare och Västerviksbor. Kanske går det i siffror att illustrera och sammanfatta en glimt av vad sommarens skrivande innebar? Jag gör åtminstone ett försök. Kul var det i alla fall.

2 gånger citerades och lästes mina ledare upp i Sveriges Radios Tidningskrönikan. Bland annat om Centerpartiet

26 unika pressklipp i andra morgontidningar med citat från mina ledare

12 andra olika morgontidningar citerade mig. Från Norrbottens-Kuriren till Kristianstadsbladet

11 olika bloggar citerade mig. Bland annat Alliansfritt Sverige och Politiskt inkorrekt

1 gång anklagade författaren Lena Sundström mig för att medvetet misstolka henne och antydde att jag var ”makalöst korkad”

personer på Twitter RT:ade ledaren Är storebror alltid ärlig?

48 personer på Facebook delade lördagskolumnen Kommunismen är inte död, bara arbetslös

1 gång var min ledare Vilket ansvar har vänstern? den näst mest lästa artikeln på hela VT.se

26 personer på Facebook delade ledaren (V)aktombyte.

43 personer på Facebook delade ledaren Gör om, gör rätt Folkpartiet

1 ledarskribent på Aftonbladet antydde att jag var en MUF-alumn omogen min uppgift  

30 personer på Facebook delade ledaren Tänk om knäppskallarna har rätt?

…Allt på bara fem veckor.

Nu ska jag försöka återuppta mitt bloggande och fortsätta att utvecklas i mitt skrivande. Om bara tiden finns.

3 svar to “Efter fem veckor som politisk redaktör”

  1. M. Friberg Says:

    Hoppas att få se dig i den publika rollen som skribent även framgent!

  2. André Assarsson Says:

    M. Friberg,

    Tack!

  3. Om livet på en tidning « André Assarsson Says:

    [...] istället som vikarierande politisk redaktör för Västerviks-Tidningen (moderat). En inte helt obekant tidning som jag även tjänstgjorde på i somras och som jag skriver kolumner för annars. Det är [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 5 571 andra följare

